BOEKINGSVOORWAARDEN & VRAGEN


Inleiding

Voor uw en onze zekerheid zijn wij aangesloten bij het Algemene Nederlandse Vereniging van Reisondernemingen (ANVR 4897) en de Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR 3001). Zo kunt u te allen tijde vertrouwen op kwaliteit en financiële zekerheid.

Op vakanties die u boekt bij VakantieStunt.nl zijn de ANVR Reisvoorwaarden, de garantieregeling van het Stichting Garantiefonds Reisgelden en de Stichting Calamiteitenfonds Reizen van toepassing en gelden tevens de onderstaande voorwaarden.

1. BOEKING


Uw boeking

Het is heel belangrijk dat u de gegevens in het boekingsformulier nauwkeurig invult, want deze gegevens worden ook vermeld op uw reisbescheiden. Als u het boekingsformulier geheel heeft doorlopen, wordt het naar ons verstuurd en heeft u officieel een reis geboekt. Nadat wij uw boeking hebben ontvangen, nemen wij altijd contact met u op om de gehele reis nog een keer door te nemen. Vervolgens sturen wij u zo spoedig mogelijk een boekingsbevestiging per e-mail of reguliere post met alle informatie over uw persoonlijke gegevens en de voor u vastgelegde reis.

 

Lastminute/Hoogseizoen boekingen

Let op! Indien u binnen 3 werkdagen voor vertrek boekt, dient u van onzer zijde een telefonische bevestiging te ontvangen voor uw boeking definitief is.

Tijdens het hoogseizoen en in het geval van lastminute boekingen betreft het veelal de allerlaatste stoelen/accommodaties. Om die reden kunnen wij u geen garantie geven dat deze nog beschikbaar zijn op het moment van boeken. Wij zullen onze uiterste best doen om uw geboekte reis voor u vast te leggen, en deze is pas definitief op het moment dat u dit van ons telefonisch bevestigd hebt gekregen.

Boekt u in een weekeinde (vanaf vrijdag 17:30 uur) een reis met vertrek dezelfde of de volgende dag, dan kunnen wij uw boeking helaas niet verwerken. Dit mede omdat bepaalde touroperators niet beschikbaar zijn in het weekeinde.

In het geval van een lastminute boeking, dat wil zeggen: indien u boekt binnen één week voor vertrek, dient u de betaling d.m.v. een spoedoverboeking vóór 16:00 uur dezelfde dag aan ons over te maken. Indien u beschikt over internetbankieren, is het eveneens mogelijk om de betaling d.m.v. een reguliere overboeking aan ons over te maken, mits u dit voor 11:50 uur dezelfde dag doet. Uitzondering op hierboven beschreven mogelijkheden: indien u het bedrag via internetbankieren over wil maken vanaf een Rabo-rekening (naar onze Rabo-rekening) of ING-rekening (naar onze ING-rekening), kunt u dit tot 17:00 uur dezelfde dag doen.

Hoe kan ik iets in mijn boeking wijzigen?

Wanneer u een wijziging wilt aanbrengen nadat u uw boeking definitief heeft gemaakt, dan wordt daarvoor in de regel €27,- in rekening gebracht vermeerderd met de eventuele door de wijziging ontstane kosten. Indien wij dit kosteloos kunnen doen, zullen wij u ook geen kosten in rekening brengen. U kunt een mail sturen naar uw Vakantiestunt reisbureau of bellen met 020-5733230. Een wijziging in een boeking kan alleen gedaan worden door de hoofdboeker.



Wat houdt "op aanvraag boeken" precies in?

Als een door u gewenste vlucht of accommodatie niet meer beschikbaar is, dan proberen wij deze extra voor u in te kopen. Normaal gesproken ontvangt u met 2 a 3 werkdagen antwoord van ons. Belangrijk punt hierbij is dat u tussentijds niet van de aanvraag af kunt zien en als het is gelukt om extra vluchten en/of accommodatie in te kopen, uw aanvraag dan ook wordt beschouwd als een definitieve boeking. Het doen van een aanvraag is dus bindend en u zit hieraan vast.


Hoe kan ik een optie op een reis nemen?

Voor sommige reizen is het mogelijk om deze in optie te boeken afhankelijk van de hoeveelheid beschikbaarheid. De reis wordt dan geheel vrijblijvend voor u vastgehouden, voor een periode variërend van 1 tot 5 werkdagen. Op deze wijze heeft u de garantie dat de reis niet wordt weg geboekt.

Hoe kan ik mijn reis annuleren?

Wie een geboekte reis wil annuleren, kan dat alleen doen tijdens de kantooruren. Annuleringen, die na kantoortijd binnenkomen, worden beschouwd te zijn ontvangen op de volgende werkdag. Vakantiestunt kan alleen schriftelijke annuleringen in behandeling nemen. U kunt uw annulering per email, dan wel schriftelijk, naar Vakantiestunt sturen. De annuleringskosten worden berekend conform de ANVR-Reisvoorwaarden. Hoe korter voor vertrek hoe hoger de annuleringskosten. U kunt zich tegen de annuleringskosten verzekeren door middel van een annuleringsverzekering. De annuleringsverzekering gaat alleen over tot vergoeding wanneer u annuleert met een geldige reden volgens de verzekeringsvoorwaarden. Wanneer u de reis heeft geannuleerd krijgt u van ons een annuleringskostenfactuur toegestuurd, alsmede een schadeformulier wanneer u de verzekering bij Vakantiestunt heeft afgesloten.



Is het mogelijk om een speciale wens voor mijn boeking op te geven?  
Ja, u kunt altijd een preferentie voor uw boeking doorgeven. Dit kan telefonisch of per email bij uw Vakantiestunt reisbureau. Wij vermelden uw preferentie in de boeking en geven dit door aan de desbetreffende partij. Geeft u de preferentie door nadat u geboekt heeft dan ontvangt u geen nieuwe factuur van ons. Een preferentie is slechts een voorkeur, hier kunnen geen rechten aan worden ontleend. Als iets noodzaak (essentie) is en dus zo belangrijk dat het boeken van de reis ervan afhangt, dan moet u de "essentie" schriftelijk aanvragen en laten bevestigen door de reisorganisatie. De reisorganisatie moet dan ook schriftelijk bevestigen dat de essentie wordt geaccepteerd en zal hiervoor ook kosten in rekening brengen.

Als ik via Internet een boeking maak, in hoeverre staat deze boeking dan vast? Na het verzenden van uw boeking heeft u een definitieve boeking bij Vakantiestunt gemaakt. Wanneer u een reis via het Internet boekt geldt anders dan bij het kopen van goederen, géén afkoelingsperiode: geboekt is geboekt!

Op welke manieren kan ik bij Vakantiestunt boeken?
U kunt op 2 manieren boeken bij Vakantiestunt; Via onze website www.vakantiestunt.nl. of telefonisch via 020-5733230.

Wanneer ontvang ik de bevestiging?
Na het verzenden van uw boeking wordt u binnen enkele uren terug gebeld om de boeking met u door te nemen en eventuele verdere vragen te beantwoorden. Indien u de boeking heeft gemaakt in de avond of op zondag dan zal dit pas de volgende dag gebeuren aangezien er op zondag de reserveringsafdeling niet werkt. Hiernaast ontvangt u van ons een uitgebreide bevestiging van uw boeking binnen één of twee werkdagen per post of via email.

Welke gegevens moet ik invullen bij boeking?
Wij hebben voor het maken van een boeking een aantal persoonsgegevens van u nodig. Dit zijn uw naam, adres, geboortedatum, telefoonnummer(s) en emailadres. Deze persoonsgegevens worden uitsluitend gebruikt voor zaken met betrekking tot uw boeking. Denk hierbij aan verzekeringen, autohuur, tickets of het bereiken van thuisblijvers in noodgevallen.

Moet ik mijn aangetrouwde- meisjesnaam invullen?

Uw aangetrouwde- en meisjesnaam mogen beide ingevuld worden. Ze hoeven echter niet beiden op het ticket te staan zolang 1 van beide namen op uw ticket ook in het paspoort wordt vermeld.


(inhoud)

2. BETALING


Wanneer krijg ik de factuur toegestuurd?
U ontvangt u van ons een uitgebreide bevestiging van uw boeking binnen één of twee werkdagen per post of via email. Deze bevestiging is tevens uw factuur.


Krijg ik een aparte acceptgiro?
U krijgt van ons geen aparte acceptgiro, de bevestiging is tevens uw factuur. Onze bankgegevens staan hier ook op vermeld.

Wanneer moet ik betalen?
Conform de ANVR boekingsvoorwaarden, vragen wij u bij het boeken van de reis een aanbetaling te doen, welke binnen 7 dagen, nadat u de factuur hebt ontvangen, bij ons binnen dient te zijn. Het restant van de reissom dient uiterlijk 6 weken voor de dag van vertrek bij ons in bezit te laten zijn. Boekt u dus binnen 6 weken voor vertrek dan dient het gehele bedrag in één keer aan ons te worden voldaan.

Op welk rekeningnummer kan ik mijn betaling overmaken?
Het rekeningnummer van Vakantiestunt B.V. is 3344.87.773 van de Rabobank te Amsterdam. Overschrijven dient te gebeuren ten name van Vakantiestunt B.V. te Amsterdam en onder vermelding van uw boekingsnummer en naam.

Kan ik zien of mijn betaling is ontvangen?
Wij sturen geen ontvangstbevestiging wanneer wij de betaling hebben ontvangen. U kunt op uw bankafschriften zien of de transactie is gelukt.

Kan ik langskomen om te betalen?
Bij het kantoor van VakantieStunt B.V. kunt u geen contante betaling doen. U kunt uw reis betalen door middel van internetbankieren, een overschrijvingskaart van uw bank of een contante storting bij uw bank of een filiaal van de Rabobank.

Worden er acceptgiro's geaccepteerd?
Als u via een acceptgiro de aanbetaling of gehele reissom wilt voldoen kunt u dit alleen doen bij boekingen buiten 6 weken voor vertrek. Ik ben in het bezit van internetbankieren, welke gegevens heb ik nodig? Bent u in het bezit van een internetbankierprogramma, dan kunt u via de computer de aanbetaling of de gehele reissom overmaken. De volgende gegevens zijn van belang voor het overmaken van de betaling: Het rekeningnummer is: 3344.87.773 van de Rabobank te Amsterdam. IBAN: NL27RABO 0334487773 & BIC/SWIFT: RABONL2U Overschrijven dient te gebeuren ten name van Vakantiestunt B.V. te Amsterdam en onder vermelding van uw boekingsnummer en naam.

Hoe kan ik betalen als ik binnen 3 weken voor vertrek boek?
Boekt u een last minute reis, d.w.z. binnen 3 weken voor vertrek, dan verzoeken we u de reissom direct door middel van een spoedoverboeking telefonisch of via internetbankieren over te maken naar ons rekeningnummer bij de Rabobank. Het is ook mogelijk om een contante storting te doen bij de Rabobank. Contante storting ten name van: Vakantiestunt B.V. te Amsterdam Rekeningnummer: 3344.87.773 van de Rabobank te Amsterdam en onder vermelding van: uw boekingsnummer en naam.

Welk bedrag moet ik aanbetalen?
Het bedrag van de aanbetaling wordt als volgt berekend: In de regel dient er een aanbetaling van 15% van de totale overeengekomen reissom te worden gedaan. In het geval van eigen-vervoerreizen naar hotels bedraagt de aanbetaling 20% van de reissom. In het geval van eigen-vervoerreizen naar wooneenheden anders dan hotels bedraagt de aanbetaling 30% van de reissom. Indien u losse lijndiensttickets heeft geboekt, dan dient u direct bij boeking de gehele reissom te voldoen. Hiernaast dienen direct bij aanbetaling te worden voldaan:
- eventuele bemiddelingskosten Vakantiestunt
- premie annuleringsverzekering, inclusief assurantiebelasting en poliskosten

Kan ik het hele bedrag in een keer betalen? Dit is geen probleem en het bespaart u ook weer een extra handeling. Let er op dat u duidelijk het boekingsnummer en uw naam vermeldt.

Mogen we ook apart betalen?
Dit is mogelijk en geen enkel probleem. Let er wel op dat bij het overmaken goed het boekingsnummer en de naam van wordt vermeld. Ik woon in België, hoe moet ik dan betalen? De volgende gegevens heeft u nodig om vanuit België een betaling aan ons over te maken: IBAN: NL27RABO 0334487773 & BIC/SWIFT: RABONL2U Overschrijven dient te gebeuren ten name van Vakantiestunt B.V. te Amsterdam en onder vermelding van uw boekingsnummer en naam.

(inhoud)

3. BESTEMMING


Is de transfer inbegrepen bij de reis?
Dit is afhankelijk van welk type reis u heeft geboekt en bij wie welke reisorganisatie wij dit hebben ondergebracht. In de regel is het zo dat de transfer van de luchthaven naar uw accommodatie, aan het begin en aan het einde van uw vakantie, is inbegrepen als u een accommodatie bij ons heeft geboekt. Bij een fly-drive, chartervlucht en bij accommodaties waarbij de autohuur inclusief is, is geen transfer inbegrepen.

Is er reisleiding aanwezig op de bestemming?
Ook dit is afhankelijk van welk type reis u heeft geboekt en bij welke reisorganisatie wij dit hebben ondergebracht. Bij pakketreizen is er in de regel reisleiding aanwezig die de accommodatie bezoekt, waar u met vragen en problemen terecht kunt, autohuur kunt regelen en waar u excursies kunt reserveren.

Hoe kan ik excursies boeken?
In veel gevallen kunt u bij de reisleiding ter plaatse excursies reserveren. Diverse voorbeelden hiervan staan genoemd in de desbetreffende brochures en bestemmingspagina's. Soms is het ook mogelijk om de excursies al vanuit Nederland te boeken. Laat u hier bij boeking al over informeren.

Kan ik ter plaatse een auto huren?
Het is in veel gevallen mogelijk om een auto ter plaatse te huren. Wel adviseert Vakantiestunt u om van dit van te voren in Nederland al te reserveren om zo te profiteren van de scherpe autoverhuurtarieven die wij u kunnen aanbieden. Ter plaatse bent u in veel gevallen namelijk duurder uit. Verder bent u met een auto altijd veel mobieler en kunt u nu echt goed de vakantiebestemming bekijken!

Wat is er aanwezig in de accommodatie?
In de omschrijving van uw accommodatie in de brochure of op Internet kunt u zien wat er allemaal aanwezig is in uw kamer of appartement. Houdt u er rekening mee dat het wel iets summierder kan zijn dan u thuis bent gewend. Voor de zekerheid kunt u dus zaken als een afwasborstel, kaasschaaf, vaatdoek, kurkentrekker, blikopener eventueel zelf mee brengen.

Wat zijn de in- en uitchecktijden van mijn appartement/hotel?
Het is gebruikelijk in de reiswereld dat u uw kamer of appartement op de dag van vertrek tussen 10.00 en 12.00 uur dient te verlaten. De reisleiding kan proberen u zo lang mogelijk de accommodatie te laten behouden. indien u dit wenst. Dit is natuurlijk lang niet altijd mogelijk ook omdat er aankomende gasten zijn die de accommodatie moeten betrekken en de accommodaties tussentijds ook schoongemaakt dienen te worden.

Wat houden de verschillende verzorgingsmogelijkheden in?
Logies: alleen overnachting, er is verder geen verzorging bij inbegrepen. Logies en ontbijt: de overnachting en het ontbijt. Halfpension: de overnachting, het ontbijt en diner. Volpension: dit bestaat uit de overnachting, het ontbijt, lunch en diner. All Inclusive: dit houdt in dat u de overnachting heeft, alle maaltijden, lokale alcoholische dranken en frisdranken en vaak ook snacks. Wees ervan bewust dat de All Inclusive formule per accommodatie kan verschillen en leest u daarom ook altijd de exacte informatie bij de accommodatie-beschrijving.

Wat is een kindvriendelijke accommodatie precies?
De kindvriendelijke accommodaties zijn vaak in het bezit van een apart kinderbad en kindvriendelijke faciliteiten zoals een speeltuin of animatie voor de kinderen. Tevens is het zo dat voor kindvriendelijke accommodaties er een voordelige kinderprijs berekend wordt.

(inhoud)

4. REISDOCUMENTEN


Wanneer krijg ik de reisdocumenten thuisgestuurd?
De reisdocumenten krijgt u normaal gesproken 5 dagen voor vertrek thuisgestuurd.

Hoe krijg ik bij een last minute boeking mijn tickets?
In de regel is het zo dat indien u binnen 10 dagen voor vertrek boekt de tickets voor u worden klaargelegd op Schiphol bij een afhandelingsbalie. De kosten voor het klaarleggen en ophalen van de tickets zijn over het algemeen €10,-. Wij adviseren u om ruimschoots op tijd te zijn en dus ruim 3 uur voor vertrek uw tickets op Schiphol op te halen. Welke balie dit precies zal zijn zal telefonisch met u worden besproken.

Hoe lang moet mijn paspoort geldig zijn?
Bij boeking van uw reis wordt er door het reisbureau algemene informatie verstrekt aangaande de benodigde reisdocumenten. Let er op dat u zelf verantwoordelijk bent voor het bezitten van de juiste reisdocumenten. Ook is het uw eigen verantwoordelijkheid om na te gaan of deze informatie bij vertrek van de reis nog actueel is. Vergeet u dit niet, want er komen nog wel eens wijzigingen voor.

Waar heb ik een visum nodig?
Voor een aantal bestemmingen is het nodig om in het bezit te zijn van een visum zoals Egypte en Turkije. Het reisbureau zal u bij boeking hierover informeren. Let er wel op dat u zelf verantwoordelijk bent voor het bezitten van het correcte visum.

Heb ik vaccinaties nodig?
Voor een aantal bestemmingen is het nodig om in het bezit te zijn van de juiste vaccinaties. Het reisbureau zal u bij boeking hierover informeren en u attenderen op de betreffende gezondheidsinstanties die hierover uitsluitsel kunnen geven zoals het GGD, de TravelClinic en het Havenziekenhuis.

Krijgen we kofferlabels?
Bij elke boeking krijgt u van Vakantiestunt eigen kofferlabels dus dan hoeft u hiervoor geen andere kofferlabels te gebruiken.


(inhoud)

5. VLIEGREIS


Hoeveel bagage mag ik meenemen?
Bij veel luchtvaartmaatschappijen is ruimbagage niet langer inbegrepen en kunt u dit naar wens bij uw boeking of op een later moment direct bij de luchtvaartmaatschappij tegen betaling bijboeken. De tarieven zijn verschillend per gewicht aan ruimbagage en iedere luchtvaartmaatschappij hanteert hierin een ander beleid/andere tarieven. Afhankelijk van de luchthaven van vertrek en de uitvoerende luchtvaartmaatschappij kan het zijn dat ruimbagage soms wel nog is inbegrepen (bijv. vanaf bij vertrek vanaf Dusseldorf). Ook bij intercontinentale lijnvluchten is ruimbagage vaak nog inbegrepen. Verdere informatie is in de meeste gevallen beschikbaar op de internetsite van de luchtvaartmaatschappij. Ook kunt u bij twijfel of vragen uiteraard altijd contact met ons opnemen. Wij informeren u graag verder.

Wat zijn belangrijke zaken als ik met een baby reis?
Baby's hebben geen eigen stoel in het vliegtuig, voor baby's hoeft u dan ook geen luchthavenbelasting te betalen. Wilt u toch een eigen stoel hebben voor de baby dan dient u hiervoor ook een eigen stoel te betalen.

Kan ik een rolstoel meenemen in het vliegtuig?
Op de meeste vluchten mogen rolstoelen gratis mee. Voor een aanvraag dient u dan wel contact op te nemen met uw Vakantiestunt reisbureau die u hierbij verder kan helpen. Assistentie op de luchthaven of het meenemen van een rolstoel dient over het algemeen vooraf voor vertrek aangemeld te worden bij de luchtvaartmaatschappij zodat op de luchthaven alles goed voor u geregeld is door de luchtvaartmaatschappij.

Mag ik huisdieren meenemen op reis?
Er is een mogelijkheid dat de honden en katten in het cabine of vrachtruim worden vervoerd. Dit moet wel altijd worden aangevraagd bij de luchtvaartmaatschappij daar er een beperkt aantal plaatsen zijn. Bij veel bestemmingen dient u tevens rekening te houden met bepaalde verplichte inentingen en quarantaine-regels. Het reisbureau kan u hierover verder informeren.

Wat zijn de vertrektijden?
De definitieve vertrektijden kunt u vinden in uw reisdocumenten. Kijk voordat u vertrekt wel altijd op Teletekst of Internet, bijv. op www.schiphol.nl of de website van uw luchtvaartmaatschappij om u zelf op de hoogte te stellen of er wijzigingen zijn opgetreden.

Hoe laat moet ik inchecken?
Wij adviseren u om ruimschoots op tijd te zijn op Schiphol en om 3 uur van te voren in te checken bij de balie. Dit om er zeker van te zijn dat u de vlucht niet mist want u krijgt hiervoor geen restitutie.

Zijn maaltijden en drankjes inbegrepen?
Een aantal maatschappijen werkt met het a-la-Carte concept zoals Transavia, Corendon Dutch Airlines en TuiFly. Hier kunt u dan tegen betaling aan boord een keuze maken uit een selectie aan drankjes en hapjes.

Kan ik in het vliegtuig vegetarische maaltijden of iets speciaals krijgen?
Dit is mogelijk, echter dit moet wel altijd worden aangevraagd bij de desbetreffende luchtvaartmaatschappij. Deze wens kunt u in de regel vaak tot uiterlijk 3 werkdagen voor vertrek aangeven bij uw Vakantiestunt reisbureau. Bij vluchten waar een a la carte service geldt, is er vaak ook een (beperkte) selectie aan vegetarische versnaperingen beschikbaarheid.

Is het mogelijk om extra beenruimte te reserveren?
Wij kunnen helaas geen stoelreserveringen voor u maken (behalve bij bepaalde lijnvluchten). U kunt zelf bij vrijwel de meeste luchtvaartmaatschappijen online (veelal tegen betaling) voor vertrek de gewenste stoelen reserveren. Tijdens het online inchecken is het vaak mogelijk kosteloos uit beschikbare stoelen te kiezen, wel is er dan vanzelfsprekend minder beschikbare keuze.

Hoe lang is het vliegen?
Voor elke reis is de vliegtijd weer anders, uw Vakantiestunt reisbureau kan u hierover uitgebreid informeren.

Hoe lang duurt de transfer?
De lengte van de transfer is afhankelijk van de luchthaven en het hotel wat u heeft uitgekozen. Vaak neemt een transfer een uur in beslag.

Bagageregels & tarieven voor ruimbagage

6. VERZEKERINGEN


Verzekeringen Verzekeringen zijn erg belangrijk als u op vakantie gaat. Er zijn twee soorten verzekeringen, namelijk een annuleringsverzekering en een reisverzekering.
De annuleringsverzekering is belangrijk voordat u op vakantie gaat, maar ook tijdens uw vakantie. Met een annuleringsverzekering verzekert u als het ware het bedrag dat u betaalt voor uw vakantie. De annuleringsverzekering kan alleen direct bij boeking worden afgesloten of uiterlijk 5 werkdagen na boeking.
De reisverzekering is belangrijk voor het verzekeren van uw bagage, medische kosten, geneeskundige kosten en ongevallen. Deze verzekering kan bij boeking worden afgesloten, maar ook tot 1 dag voor aanvang van uw vakantie.

Wat zijn de kosten voor een annuleringsverzekering?
De premie bedraagt 5,5% of 6% (dubbel-zekerverzekering) van de totale reissom en hiernaast wordt over het premiebedrag 7,5% assurantiebelasting berekend. De poliskosten bedragen €4,50 per boeking. Voor al onze verzekeringen is onze partner Elvia.

Wat valt onder de dekking?
De annuleringsverzekering dekt de annuleringskosten die ontstaan door een annulering waarvoor een geldige reden bestaat volgens de voorwaarden van de verzekeringsmaatschappij. In grote lijnen vallen de volgende gebeurtenissen, die u van te voren niet heeft kunnen voorzien, onder de dekking van de verzekering zoals:
- Ernstige ziekte, ongeval of overlijden van uzelf of uw medereizigers.
- Levensgevaarlijke ziekte van directe familieleden (1e of 2e graad).
- Dringende zorgbehoefte van directe familieleden (1e graad).
- Echtscheiding indien een echtscheidingsprocedure in gang is gezet.
Gelijkgesteld hiermee is het ontbinden van een notarieel vastgelegd samenlevingscontract.
- Zwangerschap.


Uitkering voor ongenoten reisdagen wordt onder andere verleend wegens:
- Terugkeer naar Nederland wegens ernstige ziekte of overlijden van de reiziger en/of familieleden in de 1e of 2e graad of huisgenoten.
- Onvoorziene ziekenhuisopname van minimaal 1 nacht tijdens de reisperiode.
- Onvoorziene vertraging langer dan 8 uur van bus of vliegtuig bij vertrek vanuit Nederland.

Tot wanneer kan ik een annuleringsverzekering afsluiten?
U kunt de annuleringsverzekering tot uiterlijk 7 dagen na boeking afsluiten. Hierna mogen wij geen annuleringsverzekering meer aannemen. Wat zijn de kosten voor een reisverzekering? De kosten van de standaard reisverzekering, type B, Europadekking, bedragen €1,80 per persoon per dag inclusief geneeskundige kosten en ongevallen. Voor een reisverzekering met werelddekking betaalt u € 0,90 per persoon per dag extra. Ook hier worden per polis €4,50 aan poliskosten berekend.

Wat valt onder de dekking van een reisverzekering?
U bent bij het standaard type reisverzekering voor S.O.S.-hulp, medische hulp en reisongevallen verzekerd. Bij verlies of diefstal van bagage geldt een eigen risico. Voor een aantal bijzondere sporten geldt dat deze apart meeverzekerd kunnen worden zoals langlaufen, wintersport en andere bijzondere (winter)sporten. Verlies of diefstal van geld en cheques zijn nooit meeverzekerd Dit kunt u tegen een toeslag meeverzekeren. Wanneer uw kinderen op de ingangsdatum van de reisverzekering jonger zijn dan 5 jaar, zijn ze gratis meeverzekerd.

Tot wanneer kan ik een reisverzekering afsluiten?
U kunt reisverzekering afsluiten tot 1 dag voor vertrek.

Kan ik een doorlopende reisverzekering afsluiten?
Ja, u kunt via Vakantiestunt een doorlopende reisverzekering afsluiten. Dan zijn het gehele jaar al uw geboekte vakanties verzekerd.

Welke verzekeringen kunnen er nog meer interessant zijn voor mij?
Denkt u eens aan een doorlopende annuleringsverzekering, een ticket garantieverzekering of misschien is de Globetrotter Reisverzekering iets voor u. Laat u uitgebreid informeren door uw Vakantiestunt reisbureau hierover.

Hoe kan ik een schade claimen?
U kunt bij uw Vakantiestunt reisbureau een claim indienen betreffende uw reis-of annuleringsverzekering. Wij kunnen u helpen met uw schadeclaim en hebben ook de benodigde schadeformulieren voor u. Annuleringen mogen wij alleen schriftelijk in ontvangst nemen.
Het organiseren van een geslaagde zonvakantie, cultuurreis of duikreis staat bij Vakantiestunt B.V. centraal. Daarbij is service en dienstverlening uitermate belangrijk. Wij werken als reisbureau samen met een geselecteerd aantal ANVR/SGR touroperators. U kunt de reizen die op VakantieStunt.nl getoond worden, 24 uur per dag, 7 dagen in de week boeken. De website wordt continu ververst. Het blijft echter altijd mogelijk dat er op het laatste moment geen hotelkamers of vliegtuigstoelen meer beschikbaar zijn bij de reisorganisatie. Het is daarom altijd verstandig om zo vroeg mogelijk te boeken, voornamelijk voor reizen die in de schoolvakanties vallen.

(inhoud)

7. DISCLAIMER


Nadat u het reserveringsformulier volledig ingevuld en verzonden heeft, is de reservering bindend. U ontvangt direct een ontvangstbevestiging zodat u weet dat VakantieStunt uw boeking heeft ontvangen. Mocht uw vakantiekeuze onverhoopt volgeboekt zijn, dan zullen wij proberen u een aantrekkelijk alternatief aan te bieden. Natuurlijk bent u niet verplicht dit alternatief te boeken.

Alle informatie en prijzen op deze site, in onze advertenties en in alle andere uitingen zijn met de grootste zorg samengesteld. Het kan tot onze spijt voorkomen dat er een foutje in onze informatie en/of prijzen sluipt. Hiervoor bij voorbaat onze excuses. We nemen direct contact met u op mocht dit voorkomen. Duikreizen alsmede de aan haar gelieerde ondernemingen zijn niet aansprakelijk voor schade als gevolg van onjuistheden, problemen veroorzaakt door, of inherent aan het verspreiden van informatie via internet alsmede door technische storingen en hieruit voorvloeidende fouten. Kennelijke fouten en omissies binden ons dan ook niet.

Reisorganisaties maken vaak gebruik van chartervluchten voor de uitvoering van de vlucht naar uw vakantiebestemming. De vluchtnummers en vluchttijden zijn op het moment van boeking vaak nog niet bekend en zijn altijd onder voorbehoud van wijzigingen. Tot op de dag van vertrek kunnen vluchtwijzigingen voorkomen. Uiteraard neemt VakantieStunt direct contact met u op indien de vluchttijden kort voor vertrek wijzigen...
Uw geboekte reis wordt altijd in hele dagen aangegeven. Uw 8-daagse reis bijvoorbeeld, kan dus op de eerste dag beginnen met een vertrek om 23.uur s ‘avonds en op de achtste dag eindigen met een vertrek op 08.00 uur s ‘morgens. Uw 6-daags verblijf met een reisdag heen en een reisdag terug betreft dan toch een 8-daagse reis.

Kinderkortingen zijn alleen van toepassing als 1 kind bij 2 betalende volwassen op de kamer verblijft. Kinderkortingen zijn alleen geldig voor kinderen van 2 t/m 11 jaar, tenzij anders aangegeven op onze site.

Voor uw en onze zekerheid zijn wij aangesloten bij het Algemene Nederlandse Vereniging van Reisondernemingen (ANVR 4897) en de Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR 3001).

Controleer de eisen van uw vakantieland met betrekking tot de grensformaliteiten. U dient er zelf zorg voor te dragen dat u bij vertrek in het bezit bent van de benodigde documenten, zoals een geldig paspoort en de eventueel vereiste visa, bewijzen van inentingen en vaccinaties.

(inhoud)