Individuele Rondreis Andorra 8 dagen wandelen Afbeelding Individuele Rondreis Andorra 8 dagen wandelen
Individuele Rondreis Andorra 8 dagen wandelen
Bestemming: Rondreizen - Rondreizen Andorra

Dag 1: Doe mee met tour Barcelona. (Rit naar Soldeu)

Vandaag nemen we deel aan de tour op de internationale luchthaven van Barcelona en vertrekken vervolgens met de bus vanuit de stad richting het kleine bergdorp Soldeu, diep in het hart van de Andorrese Pyreneeën. De reis van drie uur zou ons hopelijk op tijd in Soldeu moeten brengen om voor het diner een korte oriëntatie wandeling door het dorp te maken. Soldeu, een populair ski resort dat zo'n 1.710 meter boven de zeespiegel ligt, is een boeiende mix van traditionele landelijke herbergen, verbouwde boerderijen en levendige bars, en biedt ons een ideale uitvalsbasis voor ons Pyrenese avontuur.

Dag 2: Wandelen in de Vall de Riu

Na een korte taxirit naar het naburige dorp Ransol vanmorgen beginnen we aan onze wandeling naar de Vall de Riu, een van de schilderachtige juweeltjes van Andorra. Omringd door een ring van gletsjer gevormde bergen, biedt de vallei ons een prachtig decor voor de wandeling van vandaag naar het kleine bergdorpje Canillo. De thuisbasis van de hoogste kerktoren van Andorra en een van de mooiste romaanse kapellen, Canillo zal vandaag onze eindbestemming zijn, voordat we met de openbare bus terugkeren naar Soldeu. De wandeling van 11 kilometer van vandaag zal naar verwachting ongeveer vijf uur duren met 600 meter stijgen en 100 meter dalen.

Dag 3: Wandelen in de valleien van Andorra; Bezoek Sorteny Valley en Estanyó Lake

Vanmorgen rijden we een korte afstand naar het Sorteny Nature Reserve, gelegen tussen de vruchtbare valleien van het noordoosten van Andorra. De vallei staat bekend om zijn overvloed aan plantensoorten en is een botanisch toevluchtsoord voor meer dan 700 soorten flora, waarvan sommige uniek zijn voor de Pyreneeën. Het pad dat we vandaag volgen, leidt ons naar het Estanyó-meer (2.350 meter) en gaat door een alpine landschap met wilde zwijnen, marters, gemzen en ptarmigan. Als we later terug naar Soldeu rijden, hebben we misschien ook tijd om te stoppen voor een drankje in het mooie bergdorp Ordino. De wandeling van 10 kilometer van vandaag zal naar verwachting ongeveer vier en een half uur duren met 600 meter stijgen en dalen.

Dag 4: Vrije dag om Andorra la Vella te verkennen

Wat vrije tijd vandaag biedt ons de kans om een ​​bezoek te brengen aan de levendige hoofdstad Andorra (Andorra la Vella). De thuisbasis van het kleinste parlement van Europa en de oudste Romaanse kerk in het vorstendom, de stad is ook een geweldige plek om te winkelen. Als alternatief wilt u misschien in Soldeu blijven en genieten van nog meer wandelingen in de omgeving.

Dag 5: Wandeling in de Incles-vallei

De wandeling van vandaag neemt ons mee naar de prachtige ijzige landschappen van de Incles-vallei, de thuisbasis van grove dennen, Pyrenese gemzen en een van de grootste bergmeren in Andorra. We beginnen de dag rustig, voordat we de loop van de rivier volgen tot aan de Siscaro-meren. Het meer, genesteld in een gletsjer cirkel op ongeveer 2.350 meter, biedt ons een prachtige plek om te stoppen en te genieten van een picknicklunch. Er is zelfs een mogelijkheid voor ons om een ​​beetje verder te lopen, richting de Incles Pass, voordat we teruggaan naar het hotel. Naar verwachting duurt de wandeling van 14 kilometer ongeveer vier en een half uur met 900 meter stijgen en 1.350 meter dalen.

Dag 6: Wandelen in de valleien Madriu en Perafita

Vandaag verkennen we de ongerepte wildernis van Andorra's enige UNESCO-werelderfgoed, de prachtige en afgelegen Madriu-Perafita-Claror-vallei. Met een oppervlakte van bijna 50 vierkante kilometer is deze ongerepte omgeving het spirituele en culturele hart van het land, evenals een toevluchtsoord voor dieren in het wild, waaronder marmot, baardgier en ptarmigan. We rijden naar het kleine gehucht Saint Miquel d'Engolasers en wandelen vervolgens naar de refuge in Fontverd, waar we stoppen om te genieten van een picknicklunch voordat we terug naar Soldeu gaan met de bus. De 12 kilometer lange wandeling van vandaag zal naar verwachting ongeveer vier en een half uur duren met 900 meter stijgen en 400 meter dalen.

Dag 7: Vrije dag: optionele wildwatervaren of 4WD excursies

Er is vandaag een optie om een ​​rit over de Spaanse grens te maken, met 4WD-voertuigen door het middeleeuwse gehucht Tor en naar het dorp Llavorsi. Vanaf hier hebben we vervolgens de kans om de Noguera-rivier af te varen, langs 14 kilometer spannende stroomversnellingen met wit water, voordat we de reis terug over de grens naar Soldeu maken. Als alternatief kunt u gewoon ontspannen rond het dorp, of een reis terug maken naar de hoofdstad voor een spa en misschien wat last minute winkelen.

Dag 8: Tour eindigt Barcelona Airport

Als we vanochtend terug naar Barcelona rijden, eindigt onze reis terug op de internationale luchthaven van de stad.