Individuele Rondreis Thailand 7 dagen Afbeelding Individuele Rondreis Thailand 7 dagen
Individuele Rondreis Thailand 7 dagen
Bestemming: Rondreizen Thailand - Rondreizen

DAG 1: BESTE CHIANG MAI OVERLAND AVONTUUR TOCHTEN: AANKOMST - CHIANG MAI TE ZIEN, TE DOEN

Bij aankomst op de luchthaven van Chiang Mai wordt u opgewacht door onze gids en naar het hotel gebracht. Ondanks dat Chiang Mai de op één na grootste stad van Thailand is en de moderne hoofdstad van het noorden, lijkt de vriendelijkheid van de mensen, de levendige nachtbazaar, de interessante oude stad en het internationale gevoel reizigers altijd te boeien. Geen activiteiten gepland voor vanmiddag, maar onze gids staat klaar om enkele beschikbare opties te adviseren.

O / N in Chiang Mai.

DAG 2: BESTE CHIANG MAI OVERLAND AVONTUUR TOCHTEN: CHIANG MAI ZOEKTOCHTEN BIJ WAT PRATHAT TEMPLE EN DOI SUTHEP (B / - / -)

Chiang Mai, de hoofdstad van het noorden, heeft een rijk historisch en cultureel erfgoed dat nog steeds zichtbaar is in de architectuur met meer dan 300 tempels die zich in en rond verspreiden. Vandaag bezoeken we de beroemdste op de Doi Suthep-berg en beginnen aan een wandeling die ons leidt naar de Wat Prathat-tempel in de buurt van de top. Op een hoogte van meer dan 1.000 m biedt het tempelterrein een panoramisch uitzicht over het omliggende platteland.

De rustige stad Chiang Mai staat altijd bekend om het voortreffelijke handwerk gemaakt van de traditionele waren van de bergstammen. Bij het verlaten van Doi Suthep vertrokken we naar een korte rit naar de naburige dorpen Sankampaeng en Borsarng om de verschillende huisnijverheid industrieën te zien, waaronder zijde weven, houtsnijwerk, zilverwerk en het maken van paraplu's. We volgen dit met een bezoek aan de oude en nieuwe delen van de stad met de grote diversiteit. Als hoogtepunt van deze avond bezoeken we de levendige avondmarkt die vol staat met lokale schatten.

O / N in Chiang Mai.

DAG 3: BESTE CHIANG MAI OVERLAND AVONTUUR TOURS: CHIANG MAI AVONTUUR TOURS NAAR MAE RIM - PAI SIGHTSEEING TOURS (B / L / -)

Vandaag verlaten we de stad Chiang Mai en rijden via Mae Rim richting Pai, langs het lokale pad. Onderweg passeren we het adembenemende landschap van rijstvelden, orchideeënkwekerij, glooiende heuvels en tijdloze dorpjes. De wegen zijn soms moeilijk, maar het is nog steeds een zeer interessante reis. We stoppen bij een dorp om onze benen te strekken en lunchen door dorpelingen.

De spannende expeditie leidt ons naar Bann Papae, beroemd om de theeplantage. Deze thuisproductie van thee zorgt voor grote inkomens voor dorpelingen. Hier hebben we de mogelijkheid om de lokale kauwgom van theebladeren te proeven. Aan het einde van de baan volgen we de bochtige weg naar Pai. Deze snelgroeiende stad heeft genoeg te zien, waaronder hete stroom, bossen en rivieren. We brengen de rest van onze dag door om te ontspannen en de stad in je eigen tempo te verkennen.

O / N in Pai.

DAG 4: BESTE CHIANG MAI OVERLAND AVONTUUR TOCHTEN: PAI AVONTURENTOCHTEN NAAR MAE HONG SON - MAE HONG SON SIGHTSEEING TOURS (B / L / -)

De indrukwekkende reis gaat verder naar Mea Hong Son en stopt onderweg bij Bann Pang Paek, de thuisbasis van een grote gemeenschap van Lisu-bergstammen. Ze worden beschouwd als het mooiste kostuum van alle stammen. De volgende site is de verborgen Tam Lod-grot die is versierd met veelvormige stalagmieten en stalactieten. We steken de rivier over via een bamboevlot en genieten van een korte wandeling langs de tunnel. Bij het verlaten van deze site rijden we richting Bann Loog Khao Leem.

Dit dorp wordt veroverd door de Black La Hu Hilltriple Mensen die erg arm zijn, maar een interessante cultuur en een kleurrijke geschiedenis hebben. De interessante rit brengt ons naar Baan Nai Soi, vlakbij de grens met Myanmar. In dit kleine dorp genieten we van een korte wandeling om het Padong hilltribe dorp te bezoeken. Deze etnische groep behoudt nog steeds hun culturele tradities op hoge leeftijd, aangezien de meeste vrouwen proberen om een ​​lange nek te hebben door van jongs af aan talloze koperen ringen om hun nek te dragen.

O / N in Mae Hong Son.

DAG 5: BESTE CHIANG MAI AVONTUURTOURS: MAE HONG SON AVONTUURTOURS NAAR KHUN YUAM - MAE CHAEM SIGHTSEEING TOURS (B / L / -)

De sightseeingtour door Mae Hong Son zou niet compleet zijn zonder een bezoek aan Wat Jong Kham en Wat Jong Klang, slechts enkele van de beroemdste kloosters in Birmese stijl van de stad. De eerste structuur werd ongeveer 200 jaar geleden gebouwd door het Shan-volk, terwijl Wat Jong Klang een oud glasschilderij en veel houtsnijwerk herbergt die de verschillende levens van Boeddha weergeven. Een volgende stop is Doi Kong Moo, dat de stad domineert en daarom een ​​prachtig uitzicht biedt op de omliggende gebieden.

Als we de stad uitgaan, gaan we naar Mae Chaem, met een tussenstop in het Khum Yuam Museum om de rest van de Tweede Wereldoorlog te bezoeken. Dit is een lange dagtocht, maar het spectaculaire landschap en de vele plezierige stops maken de ontbering de moeite waard. We komen aan in Mae Chaem en veranderen ons tempo terwijl we aan boord gaan van een bamboevlot voor een excursie van een uur in een indrukwekkende en vredige sfeer langs de Mae Chaem-rivier.

AAN in Mae Chaem.

DAG 6: BESTE CHIANG MAI AVONTUUR TOURS: MAE CHAEM AVONTUUR TOURS TERUG NAAR CHIANG MAI - FIETSTOCHTEN (B / L / -)

Vandaag maken we een korte fietstocht naar de nabijgelegen markt en zien we een breed scala aan lokale gerechten, fruit en groenten uit het wild. Bij het verlaten van dit conglomeraat gaan we verder naar Wat Padaed, een van de beroemdste plaatselijke tempels en een monnik school om jonge studenten op cursus te zien. De volgende stop is een weef dorp bestaande uit 150 families die het mooie weefsel maken voor lokaal gebruik en export.

We laten onze fiets achter en stappen in onze auto om de hoogste top van het Doi Inthanon National Park te veroveren, waar verschillende plantages en wilde dieren leven. Onderweg maken we een tussenstop bij de Wachiratharn-watervallen en een Karen Hilltribe-dorp. Deze etnische groep is afkomstig uit Birma, maar had zich daar al lang geleden gevestigd en vormde de grootste tribale bevolking in Noord-Thailand.

Het nationale park Doi Inthanon biedt ook tal van activiteiten om uit te kiezen, waaronder trekking, wandelen en vogels kijken. We doen er een en keren terug naar Chiang Mai om onze expedities te voltooien.

O / N in Chiang Mai.

DAG 7: BESTE CHIANG MAI-AVONTURENTOCHTEN: CHIANG MAI - VERTREK (B / - / -)

Er is vrije tijd voor uw eigen verkenning van de stad en het inhalen van enkele winkelgebieden. De reis eindigt na transfer naar het vliegveld voor vertrek.