Individuele Rondreis Thailand 8 dagen Afbeelding Individuele Rondreis Thailand 8 dagen
Individuele Rondreis Thailand 8 dagen
Bestemming: Rondreizen Thailand - Rondreizen

DAG 1: THAILAND NOORDELIJKE AVONTURENTOCHTEN: AANKOMST - CHIANG MAI BEZOEK TOCHTEN

Bij aankomst op de luchthaven van Chiang Mai wordt u opgewacht door onze gids en naar het hotel gebracht. Ondanks dat Chiang Mai de op één na grootste stad van Thailand is en de moderne hoofdstad van het noorden, lijkt de vriendelijkheid van de mensen, de levendige nachtbazaar, de interessante oude stad en het internationale gevoel reizigers altijd te boeien. Geen activiteiten gepland voor vanmiddag, maar onze gids staat klaar om enkele beschikbare opties te adviseren.

O / N in Chiang Mai.

DAG 2: THAILAND NOORDELIJKE AVONTURENTOCHTEN: CHIANG MAI ZOEKTOCHTEN NAAR DOI SUTHEP MOUNTAIN EN WAT PHRATHAT TEMPLE (B / - / -)

Chiang Mai, de hoofdstad van het noorden, heeft een rijk historisch en cultureel erfgoed dat nog steeds zichtbaar is in de architectuur met meer dan 300 tempels die zich in en rond verspreiden. Vandaag bezoeken we de beroemdste op de Doi Suthep-berg en beginnen aan een wandeling die ons leidt naar de Wat Prathat-tempel in de buurt van de top. Op een hoogte van meer dan 1.000 m biedt het tempelterrein een panoramisch uitzicht over het omliggende platteland.

De rustige stad Chiang Mai staat altijd bekend om het voortreffelijke handwerk gemaakt van de traditionele waren van de bergstammen. Bij het verlaten van Doi Suthep vertrokken we naar een korte rit naar de naburige dorpen Sankampaeng en Borsarng om de verschillende huisnijverheid industrieën te zien, waaronder zijde weven, houtsnijwerk, zilverwerk en het maken van paraplu's.

We volgen dit met een bezoek aan de oude en nieuwe delen van de stad met de grote diversiteit. Als hoogtepunt van deze avond bezoeken we de levendige avondmarkt die vol staat met lokale schatten.

O / N in Chiang Mai.

DAG 3: THAILAND NOORDELIJKE AVONTURENTOCHTEN: CHIANG MAI AVONTUUR- EN ZOEKTOCHTEN NAAR PAI EN MAE HONG SON - MAE HONG SON TOCHT TOCHTEN (B / - / -)

Het spannende avontuur begint als we de stad verlaten en door het adembenemende berglandschap naar Mae Hong Son rijden. Onderweg stoppen we bij een hete stroom vlakbij Ban Papae voordat we richting Pai gaan. Er is genoeg te zien in dit prachtige gebied, waaronder het Lisu Hilltribe Village, de Tham Lod Cave en het Lahu Hilltribe Village.

We volgen dit met een trip naar de Fish Cave, waar duizenden karpers een ongestoord leven leiden. Bij aankomst in Mae Hong Son slenteren we door de stad om te genieten van het aangename klimaat en onze eerste glimp op te vangen. De Birmese invloed heerst omdat deze stad in het noorden en westen wordt begrensd door de Unie van Myanmar.

O / N in Mae Hong Son.

DAG 4: THAILAND NORTHERN ADVENTURE TOURS: MAE HONG SON ADVENTURE TOURS NAAR HET KAREN HILL STAM DORP VAN BAAN NAI SOI (B / L / -)

Bij het verlaten van de stad vertrokken we met een pick-up truck naar het Karen bergstam dorp Baan Nai Soi. Bij dit kleine dorp genieten we van een korte wandeling door het ongerepte bos naar het Padong hilltribe village. Deze etnische groep behoudt nog steeds hun culturele tradities op hoge leeftijd, aangezien de meeste vrouwen proberen om een ​​lange nek te hebben door van jongs af aan talloze koperen ringen om hun nek te dragen.

We stappen weer in een vrachtwagen voor een korte rit naar Sop Soi en genieten van een longtailboot voor een ontspannen tocht stroomafwaarts over de Pai-rivier, die ons ook een voorproefje geeft van het rustige platteland en een interessant uitzicht op het landelijke leven van dichtbij.

O / N in Mae Hong Son.

DAG 5: THAILAND NOORDELIJKE AVONTURENTOCHTEN: MAE HONG SON AVONTUUR EN ZOEKTOCHTEN NAAR CHIANG DAO (B / - / -)

De sightseeingtour door Mae Hong Son zou niet compleet zijn zonder een bezoek aan Wat Jong Kham en Wat Jong Klang, slechts enkele van de beroemdste kloosters in Birmese stijl van de stad. De eerste structuur werd ongeveer 200 jaar geleden gebouwd door het Shan-volk, terwijl Wat Jong Klang een oud glasschilderij en veel houtsnijwerk herbergt die de verschillende levens van Boeddha weergeven.

Een volgende stop is Doi Kong Moo, dat de stad domineert en daarom een ​​prachtig uitzicht biedt op de omliggende gebieden. Vervolgens reizen we over de weg terug naar Chiang Mai. De reis is lang, maar we kunnen stoppen wanneer we willen, onze benen strekken en prachtige foto's maken.

O / N in Chiang Dao

DAG 6: THAILAND NOORDELIJKE AVONTURENTOCHTEN: CHIANG DAO AVONTUUR- EN ZOEKTOCHTEN NAAR THATON - OLIFANT RIJDEN - CRUISE TRIP NAAR CHIANG RAI (B / - / -)

Vandaag hebben we voldoende tijd om de verborgen regio Chiang Dao te verkennen. De eerste stop is een olifantenkamp in een weelderig groen jungle-gebied. Hier hebben we de kans om de vele kolossale dieren hun verbazingwekkende prestaties van kracht en vaardigheid te zien uitvoeren op bevel van de mahouts. De indrukwekkende reis gaat verder naar Thaton, een slaperig gehucht aan de rivier bij de Mae Kok-rivier.

In dit kleine dorp gaan we aan boord van een longtail die stroomafwaarts vaart naar Chiang Rai. Deze vaartocht duurt ongeveer drie tot vijf uur, afhankelijk van het seizoen. Het maakt niet uit hoe lang het ons zal kosten, het is nog steeds een gedenkwaardige ervaring als we langs de adembenemende berglandschappen passeren en enkele bergdorpen van de Lahu en Karen People zien. We steken onderweg enkele stroomversnellingen over voordat we in Chiang Rai aankomen. Deze rustige stad is onze uitvalsbasis voor verkenning op onze komende dag.

O / N in Chiang Rai.

DAG 7: THAILAND NOORDELIJKE AVONTURENTOCHTEN: CHIANG RAI AVONTUUR EN ZOEKTOCHTEN NAAR GOUDEN DRIEHOEK - REIS OVERLAND TERUG NAAR CHIANG MAI (B / - / -)

Chiang Saen, de koninklijke hoofdstad van het oude Lanna-koninkrijk, ligt aan de oever van de Mekong, die nu de grens is tussen Thailand en Laos. Vandaag reizen we over de wegen naar Chiang Saen en bezoeken we enkele belangrijke bezienswaardigheden, waaronder Wat Phrathat Jom Kitti, Wat Chedi Luang en een nabijgelegen museum. De reis gaat verder richting de beroemde Gouden Driehoek waarin machtige krijgsheren hebben gevochten om de opiumhandel te beheersen.

Hier hebben we tijd om rond te slenteren en een stop te maken bij het opium museum. De weergave van afbeeldingen en documenten toont het opium verhaal dat teruggaat tot begin vorige eeuw. Daarna banen we ons een weg door het groene en ruige berglandschap naar Mae Sai Town, dat nu een handelscentrum van Thailand en Birma wordt. Er is niet veel te zien in deze stad, maar het is tot zeer interessant om een ​​kijkje te nemen in de kant van Birma. We reizen over de weg terug naar Chiang Mai. De rit is lang, maar het uitzicht is fantastisch.

O / N in Chiang Mai.

DAG 8: THAILAND NOORDELIJKE AVONTURENTOCHTEN: CHIANG MAI - VERTREK (B / - / -)

Er is vrije tijd voor uw eigen verkenning van de stad en het inhalen van enkele winkelgebieden. De reis eindigt na transfer naar het vliegveld voor vertrek.