Individuele Rondreis Thailand 9 dagen Afbeelding Individuele Rondreis Thailand 9 dagen
Individuele Rondreis Thailand 9 dagen
Bestemming: Rondreizen Thailand - Rondreizen

DAG 1: THAILAND TOURS VAN LEGENDARISCHE SIAM'S TRAIL: AANKOMST - BANGKOK SIGHTSEEING TOURS

Bij aankomst op Suvarnabhumi Airport wordt u opgewacht door onze gids en naar het hotel gebracht. De glorieuze geschiedenis van de Thaise hoofdstad, Bangkok, is sterk verweven met de Chakri-dynastie die nog steeds regeert maar niet langer Thailand regeert. Te midden van dynamische moderne groei, behoudt deze bruisende metropool nog steeds tal van culturele erfgoederen, waardoor het de nationale schatkamer is. Geen activiteiten gepland voor vanmiddag, maar onze gids staat klaar om enkele beschikbare opties te adviseren.

O / N in Bangkok.

DAG 2: THAILAND TOURS VAN LEGENDARISCHE SIAM'S TRAIL: BANGKOK ZOEKTOCHTEN IN EMERALD BUDDHA IMAGE EN HET VIMARNMEK MUSEUM (B / - / -)

De boottocht met lange staart is een perfecte manier om onze verkenning van Bangkok te beginnen. We varen langs de Chao Phraya-rivier en wagen ons in de vele levendige grachten die een fantastisch uitzicht bieden op het lokale leven van dichtbij. Onderweg maken we een tussenstop bij Wat Arum, de tempel van Dawn, voordat we doorgaan naar het Grand Palace, gewijd aan de ceremonie van de Thaise koninklijke familie.

In de buurt vindt u de prachtige Wat Phra Kaew, die beroemd is vanwege de Emerald Buddha Image en het Vimarnmek Museum, 's werelds grootste gebouw volledig gemaakt van gouden teak. We bezoeken dit complex en rijden door de vele levendige straten van China Town naar een van de belangrijkste tempels van Bangkok. De Wat Pho herbergt een gigantische vergulde liggende Boeddha. De rest van de dag is gratis voor je eigen verkenning van de stad en het inhalen van vele grappige winkelgebieden.

O / N in Bangkok.

DAG 3: THAILAND TOURS VAN LEGENDARISCHE SIAM'S TRAIL: BANGKOK TE ZIEN, TE ZIEN IN AYUTHAYA - PHITSANULOUK (B / - / -)

Als we de stad uitrijden, rijden we naar Bang Pa, dat werd gebruikt als zomerpaleis voor veel Thaise vorsten uit de 17e eeuw. Deze structuur heeft een boeiende verzameling prachtige paviljoens in verschillende Thaise, Chinese, Italiaanse en Victoriaanse bouwstijlen. Vervolgens gaan we aan boord van een boot voor een ontspannen reis naar Ayuthaya, een van de werelderfgoedsites.

Bij aankomst bezoeken we de grootste tempel van Wat Phra Sisanphet, die door verschillende koningen werd gebruikt als het koninklijke tempel paleis. De volgende bezienswaardigheid is Wat Chai Wattanaram, gebouwd door koning Prasathong in 1630 met een enorme prang omringd door kleinere om de berg Meru te symboliseren, de verblijfplaats van de hemelse goden. We banen ons een weg naar Phisanulok langs het schilderachtige landschap.

O / N in Phisanulok.

DAG 4: THAILAND TOURS VAN LEGENDARISCHE SIAM'S TRAIL: PHITSANULOK SIGHTSEEING TOURS IN WAT MAHA THAT EN PHRA BUDDA JINARAJ - OVERLAND TORUS NAAR SUKHOTHAI & LAMPANG (B / - / -)

De belangrijkste bezienswaardigheden van Phitsanulok zijn Wat Maha That en Phra Budda Jinaraj. We bezoeken deze bezienswaardigheden voordat we aan boord gaan van ons voertuig voor een korte rit naar Sukhothai. Deze beroemde culturele stad was ooit de koninklijke hoofdstad van het koninkrijk Thailand, maar heeft zijn erfenis nagelaten in de vorm van vele verwoeste tempels en paleizen.

We nemen deze op in een tour van een halve dag die ons een diep inzicht geeft in het glorieuze verleden van Sukhothai. De volgende stop is Si Satchanalai, waar nog verschillende oude monumenten staan. Bij het verlaten van deze site rijden we naar Lampang en hebben we tijd om enkele van de meest interessante bezienswaardigheden van Lampang te bekijken, waaronder Ban Sao Nat en Wat Chedi Sao.

O / N in Lampang.

DAG 5: THAILAND TOURS VAN LEGENDARISCHE SIAM'S TRAIL: LAMPANG ZOEKTOCHTEN NAAR CHIANG RAI VIA PHAYAO - CHIANG RAI AVONTUUR TOURS OM DE YAO EN AKHA HILLTRIBES TE BEZOEKEN (B / - / -)

Vroeg in de ochtend rijden we richting Chiang Rai. Onderweg stoppen we in Phayao Town om Wat Si Kom Kan te bezoeken. Bij aankomst in Chiang Rai gaan we aan boord van een longtailboot voor een opwindende tocht stroomopwaarts op de Mae Kok-rivier, die door een adembenemend berglandschap gaat naar een Karen hilltribe village.

Deze etnische groep is afkomstig uit Birma, maar had zich daar al lang geleden gevestigd en vormde de grootste tribale bevolking in Noord-Thailand. Bij het verlaten van dit dorp beginnen we aan een wandeling door de jungle naar de Yao en Akha Hilltribes. Ze behouden nog steeds hun eeuwenoude culturele tradities en zijn door hun kleding herkenbaar van elkaar te onderscheiden. We rijden terug de stad in en besteden de rest van de dag aan eigen verkenning.

O / N in Chiang Rai.

DAG 6: THAILAND TOURS VAN LEGENDARISCHE SIAM'S TRAIL: CHIANG RAI AVONTUUR- EN ZOEKTOCHTEN NAAR CHIANG SEAN - MAE SAI - THATON - CHIANG DAO SIGHTSEEING TOURS (B / - / -)

Chiang Saen, de koninklijke hoofdstad van het oude Lanna-koninkrijk, ligt aan de oever van de Mekong, die nu de grens is tussen Thailand en Laos. Vandaag reizen we over de wegen naar Chiang Saen en bezoeken we enkele belangrijke bezienswaardigheden, waaronder Wat Phrathat Jom Kitti, Wat Chedi Luang en een nabijgelegen museum. De reis gaat verder richting de beroemde Gouden Driehoek waarin machtige krijgsheren hebben gevochten om de opiumhandel te beheersen. Hier hebben we tijd om rond te slenteren en een stop te maken bij het opium museum.

De weergave van afbeeldingen en documenten toont het opium verhaal dat teruggaat tot begin vorige eeuw. Een volgende top is Mae Sai Town, die nu een handelscentrum van Thailand en Birma wordt. Er is niet veel te zien in deze stad, maar het is tot zeer interessant om een ​​kijkje te nemen in de kant van Birma. Bij het verlaten van deze site begeven we ons door het groene en ruige berglandschap om terug te keren naar Chiang Dao. Deze rustige stad ligt aan de oever van de rivier de Ping.

O / N in Chiang Dao.

DAG 7: THAILAND TOURS OF LEGENDARY SIAM'S TRAIL: CHIANG DAO ELEPHANT RIDING TOURS OM TRIBAL DORPEN TE BEZOEKEN - OVERLAND TOURS NAAR CHIANG MAI VIA MAE SA (B / - / -)

Vandaag hebben we voldoende tijd om de verborgen regio Chiang Dao te verkennen. De eerste stop is een olifantenkamp in een weelderig groen jungle-gebied. Hier hebben we de kans om de vele kolossale dieren hun verbazingwekkende prestaties van kracht en vaardigheid te zien uitvoeren onder bevel van de mahouts. Het bergachtige gebied rond Chiang Dao is ook de thuisbasis van een breed scala aan bergstammen.

Vandaag genieten we van een opwindende olifantentocht door de naburige jungle, langs bamboe bomen en hangende klimplanten naar boven in een afgelegen dorp Lisu People. Deze etnische groep is ontstaan ​​in Tibet en vestigde zich meestal in de hoge bergkant. De ontspannen sfeer komt wanneer we aan boord gaan van een bamboevlot langs de Ping-rivier. We rijden terug naar Chiang Mai met een tussenstop bij Mae Sa om de beroemde orchideeënkwekerij te bekijken.

O / N in Chiang Mai.

DAG 8: THAILAND TOURS VAN LEGENDARISCHE SIAM'S TRAIL: CHIANG MAI AVONTUUR EN BEZOEK TOURS (B / - / -)

De sightseeingtour zal ons kennis laten maken met enkele belangrijke bezienswaardigheden van Chiang Mai. Als we de stad uitrijden, rijden we in westelijke richting naar de beroemde Doi Suthep-berg en beginnen aan een wandeling die ons leidt naar de prachtige tempel van Wat Prathat bij de top. Op een hoogte van meer dan 1.000 m biedt het tempelterrein een panoramisch uitzicht over het omliggende platteland. We volgen dit met een bezoek aan de oude en nieuwe delen van de stad met de grote diversiteit.

De rustige stad Chiang Mai staat altijd bekend om het voortreffelijke handwerk waarvan de combinatie met de traditionele waren van de bergstammen fantastische winkelmogelijkheden biedt. We gaan verder naar de naburige dorpen Sankampaeng en Borsarng om de verschillende huisnijverheid industrieën te zien, waaronder zijde weven, houtsnijwerk, zilverwerk en het maken van parasols. Als hoogtepunt van deze avond bezoeken we de levendige avondmarkt die vol staat met lokale schatten.

O / N in Chiang Mai.

DAG 9: THAILAND TOURS VAN LEGENDARISCHE SIAM'S TRAIL: CHIANG MAI - VERTREK (B / - / -)

Er is vrije tijd voor uw eigen verkenning van de stad en het inhalen van enkele winkelgebieden. De reis eindigt na transfer naar het vliegveld voor vertrek.